Dierenpark bezoek en naar Mackay rijden

11 januari 2013 - Mackay, Australië

Donderdag 10 januari

Kort nachtje in Yeppoon. Drukte op de straat houdt ons wakker en vroeg uit bed.

Douchen, scheren, ontbijtje wegwerken, tassen en auto inpakken en hopla, we kunnen weg. Nou ja weg, eerst langs de bank, checken wat er met de pasjes is. Op naar de ANZ, soort ABN AMRO bank, netjes geholpen, maar ze konden niks..... Waardeloos.

Dit woord is onderhand al vaker gebruikt.... Door naar de wild life sanctuary Cooberrie Park. We rijden er zo heen, en wat een hitte al onderweg, het is al 32 graden.

Dit park moet je zien als een dieren/wild park, geen dierentuin. Ze hadden er ca 300 inheemse beesten, oa; koala's, kangoeroes, emu, dingo's, parkieten, kakkatoes, alligator, aapjes, farm animals, eenden, pauwen, reptielen, varanen en slangen. Leuk opgezet park, hier en daar wat oude hokken, maar ze zijn aan het verbouwen en verbeteren! De kangoeroes waren onze vrienden! Ze hebben uit onze handen gegeten en we hebben ze geaaid. Geweldig en Fantastisch! Als je de koala wilden vast houden moest je $20 betalen. Hieraan beginnen we niet, maar we mochten er wel eentje aaien, toch ook leuk! Vele foto's geschoten en veren meegenomen die we gevonden hadden.

Na een kleine 2 uur zijn we dan ook echt vertrokken, eerst richting Rockhampton en toen door naar Mackay. Was nog best een eind rijden, en dat bij 37 graden. Geen wolkje te bekennen en alleen maar zon, bush, bos, landerijen, vee en wegwerkzaamheden.

Het is rustig op de Bruce Highway, wat nu nog maar 2 baans is, soort provinciale weg waar je dan 100/110 mag rijden. Van Cairns naar het zuiden is het nog wel druk, wat betekend dat de vakanties voorbij zijn en wij de goede kant op rijden, jeehaaa! Onderweg zien we nog 2 bosbranden maar die zijn een stuk verderop. Er is nog brandweer bij dus hoe dat is afgelopen? We knepen hem best even onderweg, normaal heb je om de 20/50 km een tankstation, wij hadden de tank bijna leeg en er was maar geen tankstation te bekennen, en nu in de echte bush, en dat al voor 140 km. Gelukkig in the middle of nowhere dook er een roadhouse op waar fuel te verkrijgen was, finally! De Kalarka roadhouse kwam net op tijd, wel direct de hoofdprijs qua benzine prijs, ff 4 cent duurder dan normaal, maar toch?! Pitstop gemaakt en doorgetuft. We kwamen door het plaatsje Sarina, hahaha mist net de H. Toen nog maar 30 km naar Mackay. Grote plaats voor Australische begrippen.

We vinden al gauw een motel voor een betaalbare prijs, en nog wifi ook. De Cool Palms Motel, kamer 1 direct aan straat. De boel wordt uitgeladen en we zitten ff op internet. Een kakkerlak ruimt Ing ff weg. Hierna rijden we even het plaatsje in en zien de Woolworths. Wat een enorm gebouw, en ja hoor een enorm grote shopping center. Niet normaal, enorm groot. We lopen er even rond en kijken onze ogen uit. Uiteindelijk besluiten we een burger te pakken bij de Hungry Jacks; Tropical burger, een wrap en de Aussie burger. Veel calorieën voor weinig, het smaakte heerlijk! Terug in het donker naar het motel en de hele avond geskyped met oa Nikki, Ma Schuurman en Eric. Ondertussen contact gehad met de ABN AMRO bank en het creditcard probleem opgelost. Ook nog weer 3 kakkerlakken opgeruimd! Toch maar slapen, maar wat een herrie op de weg. De vrachtwagens moeten hier 50 rijden, het lijkt wel alsof ze met 100 hier binnen denderen. Van slapen komt weinig terecht, zelfs buren komen en gaan gedurende de nacht.... Nooit meer een motel aan een doorgaande weg nemen!

Er wordt nog ff met Fam. Kant geskyped en hierna gedoucht, ontbijtje en op naar Airlie Beach, waar wij 4 dagen willen doorbrengen op een zeilboot op de Whitsunday islands. Dus een tijdje geen wifi voor ons en geen update van ons blog.

Tot snel dan maar! Bye for now

1. Eric:
    11 januari 2013
    Nou tot aan de skype sessies had ik deze blog inmiddels meegekregen. :) Niet vergeten veel fotoos te maken van de zeilboten race dan he? Je kunt zoveel dingen zien maar ook niet. Weet trouwens niet hoe groot dat ding is maar de laatste keer dat ik zelf een paar dagen op een zeilboot verbleef kon ik overboord wateren en snachts (natuurlijk doe je dit niet overdag als iedereen kijkt) met je billen tussen de touwen hangen en wachten tot je plons hoort. Hoop dat dat bij jullie anders gaat worden. Tenslotte zijn er nog wat burgers en wraps te verwerken. Zo benieuwd naar wat jullie gaan zien tijdens de boottocht maar dat zien we uiteraard weer over een dag of vier. Enjoy and ....... have a nice shit !!! :) lol
  2. Tjorven:
    12 januari 2013
    Hee luitjes, dan toch eindelijk jullie favo beestjes gezien en geaaid! Zal wel bijzonder geweest zijn of niet? Ik ben ook erg benieuwd wat jullie van het zeilen zullen vinden! Ik zie jullie daar al lekker op de boot in de zon zitten terwijl wij hier sneeuw en vorst hebben op het moment...zucht...jaloers ;) heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie foto's